Kodeks Dobrych Praktyk CSR Dostawców
- Polskie Zakłady Zbożowe „PZZ” w Krakowie S.A., zwane dalej „Spółką” są jednymi z największych zakładów przemysłu zbożowo-młynarskiego w Polsce.
- Odpowiedzialność społeczna jest ważnym elementem strategii działania Spółki.
- Działalność biznesowa Spółki jest prowadzona przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych, w oparciu o system wartości polegający na odpowiedzialności, przestrzeganiu najwyższych standardów i reguł uczciwego prowadzenia biznesu.
- Od Dostawców oczekuje się przestrzegania standardów i zasad, które Spółka sama stosuje w działalności biznesowej.
- „Kodeks Dobrych Praktyk CSR Dostawców” jest zbiorem zasad zarówno dla Spółki, jak i dla wszystkich jej Dostawców, a prowadzenie działalności zgodnie z niniejszym Kodeksem oraz promowanie jego wartości, jest istotnym kryterium kwalifikacji i oceny potencjalnych Dostawców.
Zobowiązania Spółki wobec Dostawców w zakresie ochrony środowiska
Spółka uwzględnia prawa i potrzeby otoczenia oraz dąży do wdrażania rozwiązań zapewniających wsparcie zarządzania wpływem na środowisko naturalne. Stara się
ograniczyć negatywne następstwa swojej działalności w środowisku naturalnym przez wdrażanie proekologicznych inicjatyw, angażowanie pracowników w działania na rzecz
ochrony środowiska. Spółka dąży do postępowania pro-środowiskowego np. w zakresie sprzątania oraz zalesiania, znajdującej się w sąsiedztwie Puszczy Niepołomickiej i innych zasobów leśnych , ograniczania zużycia surowców i zasobów naturalnych, w tym wody i do racjonalnego nimi zarządzania. Spółka dąży do ciągłego zmniejszania
zużycia papieru, odpowiedzialnej gospodarki odpadami czy poprawy bilansu energetycznego, a także w tym użytkowanych nieruchomości.
Oczekiwania Spółki wobec Dostawców w zakresie ochrony środowiska
Spółka pozostaje w przekonaniu, że każdy z Dostawców przestrzega tych samych zasad dotyczących ochrony środowiska naturalnego i oczekuje, że Dostawca:
- dąży do zmniejszania ilości produkowanych odpadów, segreguje te już wytworzone i przekazuje je do przedsiębiorstw recyklingowych, wpływając tym samym na wykorzystanie surowców wtórnych,
- właściwie utylizuje odpady niebezpieczne, minimalizuje emisję gazów cieplarnianych, spalin i pyłów,
- dostarcza pszenicę pochodzącą wyłącznie z terenów wolnych od wylesiania,
- mądrze gospodaruje swoją flotą samochodów, wybierając pojazdy o mniejszej pojemności, zużyciu paliwa i tym samym emisyjności,
- zmniejsza zużycie wody oraz przeciwdziała jej zanieczyszczeniu, aktywnie podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska, promuje takie zachowania u swoich pracowników i kontrahentów.
Zobowiązania Spółki wobec Dostawców w zakresie standardów społecznych
Spółka prowadzi działalność biznesową z zachowaniem poszanowania powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wszelkich zasad bezpieczeństwa pracy, ochrony
zdrowia oraz respektowania praw człowieka. Cel ten Spółka realizuje poprzez przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa oraz regulacji wewnętrznych takich jak:
Kodeks
pracy, Instrukcje Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Regulamin Gospodarowania Środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Kodeks Etyki, Politykę
Przeciwdziałania
Korupcji i Łapówkarstwu, Politykę Przeciwdziałania Dyskryminacji i Mobbingowi, Kodeks Postępowania Corporate Compliance.
Oczekiwania Spółki wobec Dostawców
w zakresie standardów społecznych
Spółka chce mieć również wpływ na kształtowanie postaw swoich Dostawców w tym zakresie. Dlatego oczekuje, że Dostawcy respektują oraz będą respektować prawa
człowieka i prawa pracownicze oraz będą przeciwdziałać dyskryminacji w ramach prowadzonej działalności, i oczekuje, że Dostawca:
- zapewnia poszanowanie praw człowieka w swojej działalności i stanowczo odrzuca możliwość zatrudniania dzieci i przestrzega obowiązujących przepisów dotyczących zakazu pracy dzieci,
- nie toleruje jakichkolwiek form pracy niewolniczej i przymusowej,
- przestrzega przepisów prawa, działa w sposób uczciwy i przeciwdziała wszelkim formom korupcji w swojej działalności,
- respektuje prawa pracownicze oraz zapewnia bezpieczeństwo i odpowiednie warunki pracy swoim pracownikom,
- zapewnia równe traktowanie w miejscu pracy i nie stosuje żadnych praktyk dyskryminujących ze względu na wiek, płeć, niepełnosprawność czy przynależność rasową,
- w sposób odpowiedzialny zarządza pracownikami oraz miejscem pracy (np. zapewniając rozwój kompetencji pracowników, dbałość o równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym pracowników) i określa swoje cele w tym zakresie.
Zobowiązania Spółki wobec Dostawców w zakresie standardów etycznych
Spółka swoją działalność prowadzi w oparciu o obowiązujące regulacje prawne oraz wewnętrzne uregulowania, które zapewniają najwyższe standardy jakości produkcji,
kontaktów
międzyludzkich i uczciwości w prowadzeniu biznesu. Wartości, które obowiązują w Spółce pozwalają na stałe podnoszenie standardów prowadzonej działalności i mają na celu
wspieranie strategicznej wizji rozwoju Spółki
Oczekiwania Spółki wobec Dostawców
w zakresie standardów etycznych
Spółka chce mieć również wpływ na kształtowanie postaw swoich Dostawców w tym zakresie. Dlatego oczekuje, że Dostawcy respektują oraz będą respektować zasady
etyczne
obowiązujące w Spółce i oczekuje, że Dostawca:
- stosuje najwyższe standardy biznesowe w zakresie zasad uczciwej i wolnej konkurencji oraz rzetelności i wiarygodności w komunikacji z klientem,
- przeciwdziała korupcji i konfliktowi interesów między innymi poprzez bezwzględny zakaz przekazywania lub oferowania komukolwiek nienależnych korzyści w zamian za określone działanie, zaniechanie,
- chroni i nie ujawniania poufnych informacji uzyskanych w toku współpracy,
- unika i zapobiega sytuacji sprzyjającej powstaniu konfliktu interesów w procesie ubiegania się o współpracę ze Spółką,
- dba o to, by jego pracownicy stale doskonalili się w zakresie obowiązujących standardów etycznych w działalności biznesowej oraz przepisów prawa normujących zasady postępowania ujęte w niniejszym kodeksie.
Podłęże, dnia 26.04.2022 r.
Kodeks dobrych praktyk CSR dostawców - do pobrania ()